شکیبا باشید...

m62.jpg

بخش درد و عضله

بخش درد و عضله کلینیک شهدا نسل جدیدی از خدمات فیزیوتراپی را به مرجعه کنندگان ارائه میدهد ، تمامی این خدمات به وسیله ی بروز ترین تجهیزات روز دنیا انجام میشود به جرعت میتوان گفت از نظر تجچهیزات یکی از قوی ترین مراکز فیزوتراپی در استان و حتی در کل کشور می باشد.

• لیزر m6 :

دستگاه لیزر ام 6 (M6) ، ارائه شده توسط شرکت آرتیمان، ساخت و پرداخت شده توسط شرکت آسا با استفاده از تکنولوژی MLs به درمان بیماری‌های اسکلتی- عضلانی از جمله پیچ خوردگی‌ها، تاندونیت، رگ به رگ شدن، پارگی عضلانی، و دردهای مفاصلی و عضلانی استفاده می‌شود .

• دستگاه لیزر ام 6 (M6) یک سیستم منحصر به فرد است که امکان استفاده از تکنولوژی لیزر MLS را برای درمان چندمنظوره فراهم می‌کند. سر روباتیک این دستگاه می‌تواند کل ناحیه تحت درمان را پوشش داده و پرتوی یکنواخت برای درمان ساطع نماید. در حقیقت این دستگاه با شبیه‌سازی عملکرد سلول‌های دریافت کننده پرتو باعث می‌شود نتایج بهتر و سریع‌تر در مقایسه با روش‌های سنتی لیزر درمانی ایجاد گردد.

ارتفاع ستون و زاویه بازوی دستگاه ام 6 را می‌توان به صورت الکترومکانیکی تنظیم کرد. سر روباتیک این دستگاه بطور اتوماتیک در 5 جهت از قبل تنظیم شده حرکت می‌کند و با استفاده از این قابلیت امکان دسترسی ساده به کلیه نقاط بدن از طریق تنظیم مسیر و دامنه حرکت بازوی دستگاه برای درمان بیمار در حالت نشسته یا خوابیده وجود دارد.

مدل چندمنظوره این دستگاه نیازی به حضور دائم اپراتور ندارد. علاوه بر این، این دستگاه می‌تواند میزان از دست دادن انرژی در نتیجه انعکاس و پخش شدن پرتو را حداقل کرده و تحریک فعالیت سلول‌های دریافت کننده پرتو را در ناحیه تحت درمان تضمین کند.

• دستگاه مگنت تراپی پی ام تی کیو اس PMT QS

مغناطیس درمانی یا MAGNETOTHERAPY بر اساس اعمال یک میدان مغناطیسی بر ارگان یا اعضای خاصی از بدن با هدف بهبود آسیب‌های عضلانی، مفصلی، استخوانی و همچنین مراقبت‌های پوستی انجام می گیرد. این میدان تا اعماق ارگان مورد نظر نفوذ کرده و بدون هیچ گونه درد و عوارض جانبی اثرات قابل توجهی به همراه دارد.

پی ام تی کیو اس (PMT QS) دستگاهی با طراحی منحصر به فرد، ارگونومیک، با کاربری آسان و مجهز به ترولی است. تولید کننده میدان مغناطیسی پالسی توسط ریزپردازنده‌ای کنترل می‌شود که سه کانال مجزا را کنترل می‌کند. هر یک از این سه کانال دو خروجی دارد که چهار سیم پیچ و دو اپلیکاتور انعطاف‌پذیر فلکسا به آن متصل می‌شود.

کاربرد دستگاه

• بیماری‌های استخوانی ـ مفصلی (پوکی استخوان، شکستگی، آرتروز، آرتریت)
  • تروماتولوژی (کشیدگی یا رگ به رگ شدن، پارگی ماهیچه، کوفتگی، پیچ خوردگی)
  • تسکین درد (سر درد تنشی، نورالژی)
  • ضایعه‌های پوستی (سوختگی، زخم و جراحت)
  • درمان ناراحتی‌های التهابی (میوسیت، تاندونیت، اپی کوندیلیت، درد کمر ـ سیاتیک، لومباگو، فتق ورزشی)
  • دستگاه لیزر هیلتراپیا هیرو 3 (HILTERAPIA HIRO3)

هیلتراپیا (HILTERAPIA) یک روش درمانی نوین برای دردهای اسکلتی عضلانی عمیق، مانند بیرون‌زدگی دیسک، سیاتیک، تاندونیت و مشکلات مشابه آن است. دستگاه لیزر HIRO 3.0 پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین ابزار هیلتراپیا است که توسط سازمان FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) مورد تایید قرار گرفته است.

این روش درمانی، رسیدن به نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن را تضمین می‌کند و نتایج حاصل از درمان، حتی بعد از اولین جلسه درمانی نیز قابل مشاهده و ملموس هستند. این روش دارای تاثیرات ضددرد و ضدالتهاب و گرفتگی عضلات است و این اثرات طی مطالعات بالینی متعدد به اثبات رسیده‌اند.

روش هیلتراپیا، با انتقال انرژی پیوسته و کنترل‌شده‌ی امواج لیزری به بافت‌های عمقی، موجب درمان همزمان علائمی مانند درد و علت اصلی بیماری می‌شود. این امواج لیزری موجب تسریع در روند بازسازی بافت‌ها شده و با ایجاد گرمایش زمانبندی شده و کنترل شده، نهایت ایمنی را در درمان تضمین می‌کند.

کاربرد دستگاه لیزر HIRO 3

آرتروز و کندروپاتی، بورسیت، اپیکوندلیت (التهاب و کشیدگی تاندون آرنج)، سندرم گیرافتادگی عصب‌ها، التهاب تاندون‌ها و تنوسینوویت، تورم و هماتوم ناشی از تروما، ضربه و آسیب‌های اسکلتی عضلاتی، ضایعات عضلانی و گرفتگی عضلات، سندرم ادکتور، درد ساق پا و درد کف پا (التهاب فاسیت پلانتار).

دستگاه شاک ویو شرکت storz

شاک ویو موج انرژی بسیار کوتاه اما شدیدی است که سریع‌تر از سرعت صوت حرکت می‌کند. شاک ویو تراپی روشی غیرتهاجمی است که امواج فشاری را برای درمان عارضه‌های عضلانی  اسکلتی گوناگون به کار می‌گیرد. امواج صوتی با انرژی بالا (شاک ویو) نیروی مکانیکی را بر بافت‌های بدن اعمال می‌ کند.